vineri, 11 aprilie 2014

DirectX 12: un salt major în gamings

DirectX 12: un salt major în gaming
Microsoft a lansat astăzi DirectX 12, la  Game Developers Conference (GDC), care are loc anual în San Francisco. DX12 este cea mai recentă versiune a aplicației Graphics API de la Microsoft, standard dominant de creștere în industria de 25 miliarde USD a jocurilor pe PC .
Dezvoltatorii au cerut o aplicație mai eficientă, care să le permită să controleze mai direct resursele hardware. Deși eficinența s-a îmbunătățit semnificativ datorită avansului continuu al implementări aplicației Graphics API existente, aplicațiile de ultimă generație își propun să profite de toate performanțele posibile ale sistemelor multi-core. Dezvoltatorii doresc și ei să profite direct de caracteristicile avansate ale hardware-ului GPU. DirectX 12 a fost proiectat de la zero pentru a oferi infrastructura pentru aceste aplicații avansate.
Adresându-se unei audiențe de aproximativ 500 de dezvoltatori și jurnaliști, Anuj Gosalia, managerul de dezvoltare al DirectX de la Microsoft, a descris DX12 ca efortul comun al furnizorilor de hardware, dezvoltatorilor de jocuri și al echipei sale. Dezvoltarea DirectX 12 a început în urmă cu mai mult de patru ani, cu discuții despre reducerea consumului de resurse. În ultimul an, NVIDIA a lucrat îndeaproape cu echipa DirectX pentru a lansa la GDC designul de lucru și implementarea DX12.
Gosalia a demonstrat noua aplicație API cu un demo al jocului de racing Forza pentru Xbox, care rulează pe un PC cu NVIDIA GeForce Titan Black. În plus, echipa de software a oferit un driver pentru studiouri de jocuri, pentru a primi un feedback util pentru designul ulterior, precum și pentru dezvoltarea jocului.
Un factor critic în adoptarea oricărei aplicații API noi este dimensiunea pieței disponibile. În trecut, adoptarea caracteristicilor a fost oprită de lipsa unei susțineri substanțiale din partea peței de console, precum și lipsa dezvoltării de caracteristici pentru versiunile populare ale sistemului de operare Windows. DX12 oferă o convergență fără precedent a aplicațiilor API cu multitudinea de platforme de suport. DX12 va fi compatibil cu  PC, Xbox One, tablete și chiar telefoane.
În plus, NVIDIA va fi compatibil cu sistemul de operare Microsoft pentru DX12. Peste 70 % din PC-urile pentru gaming au acum DX11. NVIDIA va suporta aplicația API DX12 pe toate unitățile grafice de clasă DX11 deja livrate. Cu o cotă de piață de peste 50 % a sistemelor de gaming bazate pe DX11, NVIDIA va oferi dezvoltatorilor de jocuri cea mai mare parte a potențialului bazei instalate.
Geneza DX12 se află în tendințele din tehnologie. Unitățile grafice au continuat să crească rapid în performanță, în timp ce performanțele unităților centrale single-core au fost frânate de limitele de putere. Procesoarele multi-core au adus un progres, dar sunt încă în urma unităților grafice ca performanță. În paralel, aplicațiile au devenit convergente, adoptând sisteme sofisticate de planificare pentru a scala performanța cu numărul de nuclee CPU. Acest lucru a condus la rândul său la necesitatea de a avea aplicații API scalabile. Performanța GPU poate fi exploatată în trei moduri: calitatea designului, mai mulți pixeli și mai multe obiecte. DX12 conține tot ce poate fi oferit în materie de pixeli. DX12 pune accentul pe o creștere dramatică a calității vizuale printr-o scădere semnificativă consumului de resurse de către aplicațiile API la nivelul CPU.
Din punct de vedere istoric, driverele și sistemul de operare au ajuns la sincronizarea cerută de dezvoltatori. Totuși, ineficiența rezultă din înțelegerea imperfectă a nevoilor unei aplicații. DX12 oferă aplicațiilor capacitatea necesară pentru a gestiona în mod direct resursele și statusul și de a realiza sincronizarea necesară. Ca urmare, dezvoltatorii de aplicații avansate pot controla eficient unitatea grafică, profitând de cunoștințele lor avansate de comportament al jocului.
Ceea ce a fost prezentat la GDC este doar o parte din povestea viitoarei versiuni. NVIDIA și Microsoft vor continua să investească masiv în viitorul jocurilor pe PC .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Popular Posts

IT HARDWARE